Dettaglio di aceto balsamico versato su un cucchiaio, con logo Acetum in sovrimpressione

Re-juvenating Acetum

The flavor of natural evolution.

REDESIGN CORPORATE IDENTITY

Acetum is the world’s largest producer of Balsamic Vinegar of Modena (IGP) and chose Spider to revitalize their brand image.
Acetum’s story embodies a rich heritage of knowledge, tradition, and passion for an ancient craft. Spider, much like the modenese company, blended the finest elements to craft a subtle yet distinctive, flavorful restyle. The logo and its iconic elements were refined and modernized, while preserving their timeless recognition.

Logo Acetum con corona e botti, disegnato su griglia tipografica
Interno dell'acetaia Acetum con botti in legno su scaffalature e pavimento in legno chiaro

The essence of Acetum comes to life in the style guide, where Spider laid down the rules to bring the renewed brand image into focus. This guide establishes proportions, color palettes, and the correct usage of the logo. Other visual elements, such as fonts and icons, are now a cohesive extension of the brand image, ready to make its mark across social media and traditional communication materials.

Esempio di carattere tipografico utilizzato nel brand Acetum con testo marrone su sfondo beige
rimo piano di aceto balsamico Acetum versato su insalata di pomodori e mozzarella
Texture di legno con campioni colore Pantone 732 C e 9224 C evidenziati
Coordinato grafico Acetum con carta intestata e biglietti da visita color panna e marrone
Regole d’uso del logo Acetum con esempi visivi di errori da evitare
Stand fieristico Acetum con pannelli informativi sulla tradizione, sostenibilità e gamma di prodotti
Due shopper Acetum in tessuto, una marrone e una beige, con logo serigrafato al centro
Presentazione aziendale Acetum proiettata durante una riunione, con relatore e spettatori
Botte di legno marchiata con il logo Acetum 1906, simbolo della tradizione acetiera

Full flavor with a sustainable character.

As a certified B Corp, Acetum is committed to upholding the highest standards of social, environmental and transparency responsibility.
Spider captured this positioning in the Acetum Sustainability mark, designed to align seamlessly with the institutional brand and to embody all the initiatives driving the company’s focus on sustainability.

Logo Acetum Sustainability sovrapposto a una distesa di vigneti verdi, simbolo di impegno ambientale
Icone stilizzate delle aree aziendali Acetum: azienda, qualità, eventi e persone.
Icone stilizzate dei pilastri Acetum: innovazione, sicurezza, produzione snella e prodotti

Excellence to be shared.

To bridge distances and bring Acetum’s story of excellence to a broader market, Spider also shaped the brand’s corporate communication, developing the look & feel for its LinkedIn page. The essence of this historic brand shines through a digital presence that tells the story of its values, people, and industry events.
The identity is sharp and elegant, just the right mix for Acetum’s recipe for success.

Post social Acetum sul Merano Wine Festival, con immagine di grappolo d’uva e informazioni sull’evento
Post social Acetum dedicato alla qualità produttiva e alle certificazioni, con immagine del team in laboratori

Other projects:

Time to refresh!

A look that leaves you wide-eyed.

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